Sidor

onsdag, maj 19, 2010

Bushäst!

Igår tog jag och Birkir en barbacka-tur i skogen utan några större krav. Alla fyra gångarter provades och det gick fint. Varmt var det också.

Idag var Lisa med mig upp till stallet och vi longerade, Åsa skulle upp och rida senare men vi har startat projekt bantning igen. Eller vi ska försöka förhindra att Birkir sväller upp alltför mycket under sommaren. Först longerade jag en stund och sen lät jag Lisa pröva. Hon har aldrig longerat förut så jag fick förklara hur hon skulle göra. Birkir är lätt att longera och det gick bra men plötsligt fick Birkir för sig att byta varv så jag ryckte in. Det får han absolut inte göra obedd. Så det blev tillbaka till rätt varv igen men då verkade han så busig så vi släppte lös honom istället. Han blev helt vild och for runt som en tok! Hon bockade och sprang. Han travade jättetjusigt med mulen i vädret som en liten arab! (just formen var ju mindre tjusig) Det var riktigt roligt. Lisa fick honom att springa efter henne också. Birkir visade sig från sin allra bästa sida!
Efteråt så lät vi både honom och Skardi beta en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar