Sidor

fredag, maj 14, 2010

Landsmót

Ja nu har jag köpt biljett till Landsmót så nu är det bestämt på riktigt!
Jag har funderat lite fram och tillbaka över om jag verkligen borde åka till Island i år, om jag kanske inte borde satsa på att skaffa ett riktigt jobb och jobba här hemma i Sverige istället. Men så tänkte jag att det är bäst att åka i år eftersom sen har jag ju Glód och då är det mindre troligt att jag åker utomlands någon längre tid. Det känns bra att ha bestämt sig, jag vill ju verkligen åka till Island. Planen är att jag åker innan Landsmót (någon gång i mitten av juni) och stannar till slutet av juli. Jag åker tillbaka till Saltvík och jobbar igen och träffar vänner från förra året.
Jag måste ju nästan åka och titta på Eyjafjallajökull när jag ändå är där, hur ofta har man chansen att se ett vulkanutbrott på riktigt?

1 kommentar:

  1. Du, jag såg förresten att Sigfus sökte medarbetare :)
    // Madde

    2010-04-25

    Sigfus Sigfusson söker medarbetare

    Vi söker en pålitlig, noggrann och självständig kille/tjej som kan ansvara för stall- och hästskötseln. Även viss ridning/träning om du har hög kunskap eller tävlat på högre nivå. Du har erfarenhet av tävling eller arbetat i liknande verksamhet med träningshästar inför tävling/visning.
    B körkort och referenser är ett måste.
    Vi erbjuder stallplats, bra boende i eget hus, fickpengar och utbildningsmöjligheter.
    Maila vid intresse: sigfus@tolt.nu

    SvaraRadera