Sidor

onsdag, maj 05, 2010

Nästan tårta!

Ja idag trillade jag nästan av Birkir! Vi travade lugnt längs ridstigen och helt plötsligt låg det en jätteotäck gren där som minsann aldrig legat där förut, förmodligen en hästätare. Birkir gjorde en helomvändning och jag fick verkligen kämpa för att hänga med runt. Men det gick. Jag red med säkerhetsvästen för första gången idag så det var ju nära att jag fick testa den på riktigt. Jag är nöjd med västen, det var inte alls särskilt osmidigt att ha den på mig. Det var lätt att komma upp, den var inte tung och jag kunde röra mig som vanligt.
Birkir var mjuk och smidig, kan inte känna att han är stel någonstans. Emellanåt töltar han helt fantastiskt fint. Han fattade snällt båda galopperna och vi fick till snuttar med riktigt, riktigt kort galopp. Jag tror att man hade kunnat skritta bredvid, det var helt fantastiskt. Det blev helt enkelt ett ganska hårt ridpass och Birkir var genomsvettig när vi kom tillbaka. Fast han verkade egentligen inte trött.

Jag passade på att ta en liten barbacka-tur på Skardi också, fast bara i skritt. Han börjar bli gammal men det förstår inte han, han vill helst att det ska gå undan. Han är sig lik så att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar