Sidor

söndag, september 11, 2011

Hemma snart

På sistone har det inte varit mycket att göra här hemma på gården. Vi har haft vår första riktiga höststorm men nu är vädret bättre och vi kan ge oss ut och rida igen.
Jag har varit ute med Skuggi varje dag i princip, jag älskar den hästen. Kommer att sakna honom så mycket! Vi har varit ute helt själva för första gången och det var inga problem, han var helt oberörd. Han går fram över allt och lyssnar helt underbart bra. Om jag inte låter honom springa lite för fort förstås för då kan det vara svårt att sakta ner igen. Vi möter ofta saker som han är lite rädd för men han går verkligen förbi, över och genom vad som helst så länge jag ber honom trots att han är rädd. Han litar verkligen på mig. Han töltar lite grann, mest i nedförsbacke. Plus att han går över de vita strecken i mitten av vägen utan att blinka nu. Så det har skett framsteg.

Annars så har jag nu bokat flyg hem, kommer hem den 19. Lämnar nog Saltvík den 16 för jag har lovat att hälsa på en del folk på södra Island på vägen hem.

Dessutom måste jag ta och bestämma mig för när jag vill åka till Schweiz för det blir nog verkligen av, de vill gärna att jag kommer. Där kommer jag få många ridlektioner plus att jag får öva på att hålla egna lektioner så det blir nog toppen. Ni kan spana in gårdens hemsida här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar