Sidor

torsdag, september 22, 2011

Höstritt

Idag var jag ute och red Dimbrá i strålande höstväder. Eftersom hon nu är lite för rund för sadeln så red jag barbacka. Vi var ute i skogen ungefär en timme och höll nog ett ganska så högt tempo. Hon svettades i alla fall så att jag blev blöt om benen. Vi körde fyra gångarter och jag tyckte att hon kändes helt ok, Catrin hade varnat mig för att hon bara ångar på och inte är så mjuk och uppmärksam just nu. Hon hade lite svårare att hålla takten i traven än vad jag minns och den där bogen försöker hon förstås peta ut men annars så är jag nöjd med henne.

Annars så kan jag skryta med att jag inte trillade av hästen en enda gång under min tid på Island i år. Det är något av ett rekord, vanligtvis hinner jag med att ramla av åtminstone en gång under tiden jag är där. Det var nära några gånger men det räknas ju inte. Kan säga att jag var jädrigt nära att trilla av i Laxá då min häst snubblade och var nära att gå omkull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar