Sidor

fredag, september 16, 2011

Sista kvällen

Nu är det sista kvällen i Saltvík, jag flyger söderut imorgon, ska träffa Steini, Emelie och Thormar innan jag åker hem.

Idag har vi ridit med hjorden till Adalból där de ska vara så länge som möjligt. Jag var väldigt nära att ta ett rejält dopp i Laxá när vi red över men nöjde mig med att bli blöt upp på låret på ena benet. Hästen snubblade...
Det var en rolig ritt på några timmar, de bestämde sig för att göra det idag så att jag skulle få vara med, det är alltid roligt att flytta hästar på det här viset.
Jag red Skarpur först (jippie!) och sen Jarnsida, henne har jag velat prova sedan första året jag var här men jag har aldrig haft chansen. Hon var inte alls så bra som jag trodde men helt ok. Lite stel och lite hård i munnen men mycket power.

Sen så var vi alla hos Bjarni och Elsa och åt middag, mycket trevligt.

Imorgon ska jag rida Skuggi innan jag åker men annars så ska jag försöka ta det lugnt, om jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar