Sidor

torsdag, september 29, 2011

Lifri

Idag var jag ute hos Lisa och Pelle och red Lifri. Jag har aldrig varit ute hos dem tidigare och det var mycket trevligt! Lifri var också jättetrevlig och ridningen gick bra. Jag började med att prova lite på inhägnat område, för säkerhetsskull, och sen red vi ut alla tre. Han var lugn och fin hela tiden, inget krångel. Visst märks det att han är lite grön men det är inget som jag inte tror lite mer erfarenhet och vana av att vara ridhäst kan bota. Lifri är ung, inte riden så mycket och har varit väldigt skygg. Jag tyckte han var trevlig och lyhörd. I skogen skötte han sig finfint, över dikena tog han rejäla skutt så jag var tvungen att hålla i mig i manen för att hänga med i svängarna. Om ni är nyfikna på Lifri så kan ni läsa lite mer om honom i Lisas blogg.

Tidigare på dagen var jag ute på Stenhugget och red Dimbrá. Jag longerade först så hon fick mjuka upp sig lite och sen red jag på volten en stund. Övade (som vanligt!) på att hon skulle lyssna på mig, gå dit jag vill och i den hastighet jag vill, då hon varit lite svårmanövrerad på sistone. Det gick alldeles utmärkt faktiskt så jag är nöjd med vår insats.
Jag passade även på att longera Birkir en stund. Jag byggde upp ett litet hinder (inte alls stort) som han fick hoppa, emellanåt hoppade han och emellanåt tog han ett jättekliv över. Särskilt kul tyckte han i vart fall inte att det var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar