Sidor

fredag, augusti 10, 2012

Dagens i-landsproblem

Hur klarar man sig med bara en häst att rida? Särskilt när den hästen är på en utbildningsnivå som gör att den inte bör ridas så mycket. För Lifri räcker det att jobba fyra dagar i veckan ungefär men jag skulle lätt kunna rida sju. Det känns faktiskt väldigt konstigt att helt plötsligt rida så lite. Jag saknar det, rent fysiskt. Jag är van att ha mina ridtimmar. Jag blir rastlös. Det händer att jag blir rastlös även i Schweiz, när jag är ledig. Det löser jag med att gå till stallet och ge mig ut att rida en eller två hästar. Nu har Lifri arbetat fyra dagar denna vecka men det är ju två dagar kvar på veckan. Vad ska jag göra då? Vilka problem...
Om jag hade råd så hade jag lätt haft åtminstone en häst till...

3 kommentarer:

  1. Du kan komma hit och låna tre hästar när du vill Ylva :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller verkligen med dig! Jag kan i och för sig träna min häst 5-6 ggr i veckan även om det oftast blir 5. Men när jag ska låta honom vila så kan jag knappt sova på nätterna för att jag har förmycket överskottsenergi!
    Haha! Antagligen ett riktigt tecken på att man är en riktig häst-nörd! Men en stolt sådan ;)

    SvaraRadera