Sidor

torsdag, augusti 16, 2012

Tölt!

Nu töltar min lilla häst som om han aldrig gjort annat. Lifri har nu fattat vad jag vill, han förstår när jag vill ha tölt och han förstår när jag vill ha trav. Jag är så stolt över honom! Jag får väl erkänna att det inte varit så svårt, han har tölten väldigt nära till hands så det har bara handlat om att få honom att förstå vad jag vill. Vi var ute med Åsa och Birkir och red lite på vägen parallellt med stallet då mamma kom körande för att hämta upp oss. Hon såg hur fint Lifri töltade, i uppförsbacke, och var riktigt imponerad. Då blev jag förstås ännu mera stolt. När det går bra vill man ju att någon ser och Åsa red ju framför så hon såg ju inte så mycket...
Nu vet jag hur jag gör för att få honom att tölta så det är väl bara att jobba vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar