Sidor

onsdag, augusti 01, 2012

Uteritt idag

Jag och ponnyn före arbete
Idag gick jag ut i hagen och sa till min häst "kom smockis så går vi". Till min stora förvåning så kom han fram till mig och jag fick klappa honom. Sen så gick han sin väg och jag fick fånga honom på vanligt vis. Det verkar ha blivit någon slags ritual för honom, det verkar inte spela någon roll om han vill komma ut eller inte, han bara måste gå undan lite ändå.
Jag longerade några varv med sadel och sedan gav vi oss ut i skogen tillsammans med Åsa och Birkir. Lifri betedde sig precis som om det var igår jag red honom. Allting funkade. Han tyckte att Birkir gick lite långsamt och ville helst gå först själv men när vi skulle rida lite fortare blev han lite osäker och det var ingen vidare framåtbjudning. Men det blev lite trav, galopp och lite tölt i alla fall. Lifri verkade nöjd med att komma ut och röra på sig. Han har blivit så jävla cool (ja när det passar honom förstås), när han har bestämt sig för att något är okej så tycker han att det är  okej. Han har bestämt sig för att han vill vara ridhäst så nu jobbar han hårt på det.

Bläää!

2 kommentarer:

  1. Vad ni är fina /Sigga :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är vi? Snart blir det väl kanske ridbilder också!

      Radera