Sidor

tisdag, augusti 07, 2012

Lilla Vild

Idag var pappa med till stallet så jag red på volten. Vi började med lite arbete vid handen och sen satt jag upp. Lifri var lite mer svårstyrd än vanligt, jag skyller på busridningen igår. I skritt var det inte så svårt men när det går fortare så svänger han gärna lite hit och dit och är inte alltid så lätt att svänga tillbaka. Särskilt i höger varv eftersom han gärna vill byta varv. Skarpa svängar blir det ibland men jag känner att jag sitter säkert på honom så jag oroar mig inte. Jag ser det inte heller som något problem utan bara som något han inte lärt sig än. Han var lite trög för skänklarna idag så jag fick smacka en del och då accelererar han något otroligt, då gäller det att hänga med. Han var hela tiden glad och avslappnad.
Pappa var imponerad över de snabba tempoväxlingarna och hans rörelser och då tycker jag att han gick bättre igår. Så lite fin är han nog. Jag ser nog på Lifri med lite extra kritiska ögon, eftersom han är min egen. Jag vill inte övervärdera hans kapacitet men kanske finns det mer än vad jag tycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar