Sidor

fredag, augusti 07, 2009

Dagens ridning

Idag red jag Hrimnir! Han är trevlig men verkligen precis vad man kan vänta sig av en unghäst. Han bär glatt runt på mig men har inte riktigt kläm på det här med att lyssna på hjälperna. "Vadå? Ska jag lyssna också?" Han påminner mig om hur Snaer var när jag började rida honom och han fattade riktigt snabbt vad som förväntades av honom. Så jag har gott hopp om Hrimnir. Och han är lugn och trevlig.

Jag red också Tumi idag och det var ett tag sedan. Han var trevligare än jag mindes. Mjuk och fin och lyssnar bra. Han har inte kläm på tölten än men det hände att han faktiskt töltade rent korta bitar så det har gått framåt. Han hade lätt för traven nu också och sist krävdes det lite arbete för att få honom att trava.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar