Sidor

måndag, augusti 17, 2009

Hemma igen

Ja nu är jag hemma igen och det känns väldigt konstigt. Jag har blivit van vid den isländska landsbygden.

Ikväll ska jag upp till Stenhugget med mamma och Åsa, nu är det ju snart två dygn sen jag satt på en häst. Abstinens!

Jag skulle vilja summera vad jag lärt mig upplevt på Island men det är naturligtvis väldigt svårt. Kan ju rapportera att min rodeo-häst Trölli slängde av Saevar på special-turen så nu rider de inte honom mer. De tror att han måste ha ont någonstans och det låter ju inte helt otroligt. Så troligtvis så låter de honom vila till nästa sommar och ser om det fungerar bättre då. Jag har inga illusioner om att de tänker kolla upp honom på något vis.
Den söta Micky har förvandlats till rodeo-häst och är nu uttagen ur hestaleigan.
Sommaren är nästan slut, Hanna har åkt hem, Miriam åker imorgon och Joi i helgen. Så det är ganska skönt att vara hemma och inte behöva se alla andra bege sig hemåt igen.
Jag vill naturligtvis redan tillbaka och hoppas att jag kommer vara på Saltvik nästa sommar också. Men vi får se hur livet utvecklar sig här hemma.

2 kommentarer: