Sidor

lördag, augusti 22, 2009

Red stor häst idag

Idag lånade jag Lovejoy och var ute och red med Louise och Vickan i regnet. Tycker det är ganska kul att rida en så stor häst men det känns lite konstigt när man först sitter upp. Och när man sitter av förstås. Jag glömde kolla hur långt det var till marken utan hoppade bara av idag och det var långt! Men annars så är det som vilken häst som helst.
Vickan tycker jag ska prova Clavecca någon gång och det vore riktigt kul. Clavecca är ett travarsto och jag tror nog att hon skulle kunna tölta fint med lite träning. Jag ska väl inte träna upp hennes tölt direkt men det vore kul att se hur hon känns och hur nära till hands den finns eller om det mest är pass.
Det var riktigt trevligt idag trots att vi blev blöta så det ska vi nog göra om snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar