Sidor

måndag, augusti 31, 2009

Dagens arbete

Idag mår jag bättre! Eller jag har i vart fall bestämt mig för att jag inte orkar vara sjuk längre, det är ju så tråkigt. Så idag har jag varit på Frihamra och jobbat igen. En massa longerande har det blivit. Men jag tycker det är kul, särskilt nu när man börjar känna hästarna lite och kan gissa sig till hur de kommer reagera.
Tufa var lite knepigare att longera idag, tror mest det beror på att hon tycker att det är tråkigt. Hon kan ju redan och vill nog gå vidare till något nytt.
Raudhetta däremot har fattat vad det går ut på och tycker att hon är såååå duktig. Hon är söt.
Alla andra hästarna var också duktiga.

Vi borstade hästarna också, de hade allihop fixat in några fina svarta frön i manarna så frisyrerna såg hemska ut. Det tyckte de naturligtvis om och det var trängsel och fullt av hästar som tyckte att de minsann inte var färdigborstade. Jag tycker om att mysa så där med hästar, utan att det är något jobb på gång.

Sen så flyttade vi alla hästarna också och det tog sin lilla tid, det är en del hästar. När vi flyttade stona med föl så fick jag gå bakom och se till att alla fölen hängde med. Och det gjorde de! Det gick helt över förväntan faktiskt. Det var en trevlig syn att gå bakom fem ston och fem små föl, så söta!

3 kommentarer:

  1. Låter som om du trivs i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Låter jättekul! Skönt att du är lite piggare.

    SvaraRadera
  3. Kul att du hittat ett "nytt" ställe med hästar, vad duktig du kommer bli! :) eller det är du ju redan.. men ännu mer :)

    SvaraRadera