Sidor

onsdag, september 02, 2009

Stallet hela dagen

Idag blev det äntligen av att jag red Jodis! Hon är fem år och ska sättas igång efter att ha fått föl. Jag har longerat henne lite men inte hunnit rida tidigare. Vi höll till i en oanvänd hage, det är skönt att vara på inhägnat område när hästen inte blivit riden på ett tag. Ridningen gick jättebra, hon kom ihåg hur det var det gick till. Hon är vaken och framåt, tror att hon kan vara en ganska rolig ridhäst.

Sen så har jag longerat massa hästar, "som vanligt".

När jag var klar för dagen på Frihamra så åkte jag hem och åt och sen gav jag mig iväg till Stenhugget.
Birkir och jag jobbade på volten med diverse dressyrkonster. Mest för att jag ville försäkra mig om att jag inte glömt hur man gör. Och Birkir är perfekt att fräscha upp kunskaperna på då han är väldigt bra på saker som öppna, sluta, skänkelvikning mm. Vi började med att göra öppna från marken innan jag satt upp. Och ja, jag kom ihåg hur man gjorde och Birkir var en duktigt dressyrponny. Höll på att glömma, övade lite på excellent steering och det är ju som magi! Sååå roligt.
Eftersom det inte var så sent så tog Skardi och jag minsta turen i skogen. Det hann bli alldeles kolsvart på oss men vi lät oss ej bekomma. Det var riktigt mysigt faktiskt.
Efter det kände jag mig väldigt effektiv och begav mig hemåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar