Sidor

torsdag, september 03, 2009

Torsdag

Det finns en del läckra hästar må jag säga! Idag har jag ridit Safira som var på visning förra veckan. Egentligen ska hon vila nu men jag antar att Ninni på Frihamra ville se lite mer hur jag red. Safira är jättefin! Vilket steg! Och rolig att rida får jag säga, lite egen vilja och nerv men jag hade jättekul! Så nu är det bara att vänta tills hästen har vilat färdigt och sen ska hon tränas, av mig!

Så har jag satt bett i munnen på Tufa för första gången också. Äckligt tyckte Tufa. Men det var ingen vits att harva runt med samma gamla vanliga längre, hon lär sig ju så snabbt.

Jodis och jag gav oss ut på en liten uteritt, mest skritt eftersom hon sätts igång nu. Hon lyssnar finfint och verkade tycka det var kul att vara ute. Jag spände sadeln jättehårt innan jag satt upp men när jag klev av kunde jag med lätthet få in hela handen mellan magen och gjorden. Snacka om att hon blåser upp sig!

2 kommentarer: