Sidor

tisdag, september 15, 2009

Raudhetta

Ja idag har jag suttit på Raudhetta! Jag hade nog egentligen velat vänta tills hon kände sig till freds med bettet men så kan det vara. Och det var ju inga problem. Hon försökte vända huvudet för att kolla lite på mig, som om hon undrade vad jag gjorde där uppe. Jag blev inte direkt överraskad över att hon tog det med ro. Hon ville dock inte riktigt gå framåt så vi måste nog ha ledare nästa gång också, så att hon rör lite på sig.

Med Svala går det bara bra, hon småbockade lite igår. Tror det var för att jag hamnade lite i obalans när hon skuttade framåt när jag smackade. Så idag hade jag en annan sadel som jag sitter bättre i. Parallellt med att jag "rider" henne så lär jag in tygeltagen från marken, lättare för henne att förstå då.

Jodis och jag har börjat hålla lite högre tempo och det går fint. Däremot så kastar hon sig iväg så fort jag satt mig i sadeln så vi måste nog öva lite på uppsittningar.

Gigja var bara dålig på att lyssna första gången jag red, nu är hon helt underbart uppmärksam och framme för hjälperna. Trevlig häst! Vi har härjat i snårskogen och det gick bra. Man måste bara ta sig tid att stanna och lugna henne emellanåt, hon blir så uppjagad när det blir lite besvärligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar