Sidor

onsdag, september 09, 2009

Halta hästar

Idag var jag uppe på Stenhugget och red Birkir, vi red ut och var väl ute en timme ungefär. Vi provade alla gångarter men jag tror att jag bara fick höger galopp. Det var i sådana fall lite underligt eftersom han alltid har haft lättare för vänster. Ja enda anledningen till att jag egentligen är osäker är att det känns otroligt att jag skulle få honom att ta höger galopp men inte vänster. Men höger gick han fint i i alla fall.

Sen skulle jag rida Dimbrá också, hade tänkt mig ett pass på volten med mycket samlande övningar. Men hon gick ju som en kratta när jag hämtade henne så det var bara att glömma. Såg ut som om hon sträckt sig tycker jag.
Så då tänkte jag att jag motionerar väl Skardi istället då. Men nej, han var helt svullen på vänster bak och verkade inte så fräsch så det blev inget med det heller.
Så jag kom hem tidigare än vad jag trott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar