Sidor

måndag, september 21, 2009

Bye bye Frihamra

Idag var det "test"-dag på Frihamra, dags för mig att visa hur jag passar för jobbet. Så när jag kom dit så väntade tre hästar på mig och jag skulle visa hur jag red dem, tio minuter för varje häst. Tror ni jag var nervös eller? Kom knappt ihåg att andas. Först red jag Jodis, sen Safira och sist Halastjarna.
Efter det var det dags att longera Embla, hon var lite mer avslappnad nu, vilan verkar ha gjort henne gott. Jag tyckte i alla fall att det gick ok.
Det tog ju inte slut där utan fick visa hur det går med Svala och Raudhetta också. Med Svala tyckte jag det gick bra men Raudhetta var besvärlig och la tungan över bettet, kanske något hon gjort tidigare också, utan att jag märkt det.
Tyvärr så klarade jag tydligen inte testet. Jag har inte tillräckligt stor erfarenhet av inridning för att kunna jobba självständigt och ingen direkt möjlighet att få det stödet jag skulle behöva. De tyckte också att jag inte är tillräckligt tuff mot hästarna och det blev jag nog inte särskilt förvånad över. Jag har ju en ganska mjuk stil och det går inte alltid hem.
Ninni tyckte ändå att jag har ett lugnt och fint handlag med hästar och jag är välkommen tillbaka någon gång i framtiden när jag har lite mer erfarenhet.

Naturligtvis är jag besviken men det känns ändå helt ok. Det har trots allt varit väldigt lärorikt och jag har fått mycket nya erfarenheter under min korta tid på Frihamra.
Men det känns trist att inte vara där när Illingur kommer och jag hade velat se hur det gått för hästarna som är iväg på inridning nu. Jag hade naturligtvis också gärna avslutat Raudhettas och Svalas inridningar.
Men nu siktar jag mot nya äventyr!

1 kommentar:

  1. Åh vad tråkigt! Men som du säger, du har hunnit lära dig massor!

    SvaraRadera