Sidor

fredag, september 25, 2009

Velande

Ja det har hänt en del (eller inte mycket egentligen). På Frihamra ångrade de sig och bestämde sig för att erbjuda mig ett jobb trots allt. Frågan var bara vad jag ville ha i lön. Så jag sökte på nätet och jagade folk för att ta reda på vad jag rimligtvis skulle kunna begära och vad jag inte borde gå under. Det är svårt att veta hur man ska värdera sin egen hästerfarenhet, hur mycket pengar är den värd? För även om jag inte har mycket yrkeserfarenhet så har jag ju en gedigen hästerfarenhet. Men jag fick hjälp med det och ringde Frihamra för att tala om vad jag ville ha.
Det blev ett kort samtal. Lönen var naturligtvis för hög, det var jag beredd på att de skulle tycka, men de hade bara tänkt sig att ge hälften av det jag föreslog. Vilket är långt under avtalsenlig minimilön och helt omöjligt att leva på. Så jag får leta vidare trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar