Sidor

måndag, september 28, 2009

Ny hjälm

Idag har jag införskaffat en ny ridhjälm. Inte det lättaste då jag har massa krav. Till att börja med vill jag ha en lätt hjälm och min gamla hjälm är helt enkelt jättelätt så i princip alla hjälmar kändes tunga. Sen vill jag inte ha någon som är det minsta tygklädd då jag vill kunna torka av min hjälm lätt. Jag inbillar mig nämligen att den blir jättesmutsig och att jag kommer göra ren den ofta. Och så vill jag helst ha en ställbar då jag vant mig vid det och tycker att det är skönt. Ventilation är en självklarhet.
Men jag lyckades hitta en på Horze som uppfyller kraven. Dock väger den 100 g mer än min gamla men den känns ändå ok. Jag tyckte nog att den var lite snygg också men ganska spejsig. Så jag är nöjd och längtar efter att få ge mig ut och rida i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar