Sidor

torsdag, augusti 20, 2009

Stenhugget idag igen

Idag var det dags att rida Birkir igen! Vi var ute i en timme, i skogen och på grusväg. Jag kollade om jag fortfarande vet hur man gör skänkelvikning, öppna och sluta och det har jag inte glömt! Sen är Birkir en lyxhäst och väldigt bra på sådana trix, om man bara vet vad man pysslar med. Skönt att jag fortfarande kan, har inte övat så mycket på det på sistone. Har varit för upptagen med att leka cowboy.
Birkir och jag tog oss fram i ett ganska bra tempo, det är inget fel på hans ork. Provade även tölten men fick inte till den så där klockrent. Han lyssnar lite sämre i tölt och vill inte riktigt sakta ner när jag vill. Men töltar på gör han gärna. Tror han var lite tveksam idag eftersom det var ett tag sen jag red honom, han var lite långsam i början av ridturen. Ska rida honom imorgon igen så vi får se hur han känns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar