Sidor

onsdag, augusti 26, 2009

Frihamra

Nu har jag varit en del på Frihamra och hunnit göra en hel del. Jag har byggt staket, rivit staket, longerat hästar, hjälpt till att vaccinera hästar, hjälpt till med veterinärbesiktning av hingst och hjälpt till när en häst ultraljudats.

I tisdags longerade jag en femåring som ska sättas igång efter att ha gått med föl, Jodis från Rösaring. Hon verkar trevlig, lite ur form minst sagt.
Sen longerade jag tre treåringar, två hade aldrig blivit longerade förut. Raudhetta hade lite problem med att förstå vad som förväntades men efter ett tag så gick det bra. Tufa uppförde sig som om hon aldrig gjort annat än att springa i en fin cirkel, helt häpnadsväckande häst!
Idag longerade jag hästarna igen, plus en till treåring, Embla (heller aldrig longerad förut). Embla försökte lite halvhjärtat vända men det var inga problem att få henne att gå i rätt varv.

3 kommentarer:

  1. Är inte lite avis på dig som får jobba med hästar nu :). Du har sadlat om helt lixom :D

    SvaraRadera
  2. Å longering, det behöver jag verkligen hjälp med. Elfa ser ingen vits med det... Antar du utmaningen? :)

    SvaraRadera
  3. Ja det gör jag! Vi behöver fixa en typ rundcorall.

    SvaraRadera