Sidor

onsdag, augusti 05, 2009

Sol!

Ja idag har solen tittat fram. Det har varit gråa moln, dimma och regn så länge att jag nästan glömt hur solen värmer. Det var ju inte sol en lång stund men man får vara glad för det lilla.

Det gick förvånansvärt lätt med gruppen på 13 personer, jag Mieke och Miriam tog den tillsammans. Alla var trevliga och ingen riktigt rädd. Jag red Seydur och han är trevlig men roligare om det går lite fortare. Det var också länge sen jag red två-timmars turen här i Saltvík och jag gillar den verkligen.
Annars så skulle jag ha en till tur men ingen dök upp. Tråkigt för jag skulle rida Hrimnir och jag har inte ridit honom förut så det hade varit roligt.

På lördag ska vi alla och titta på en stor tävling i Einarstadir. Så då är "hestaleigan" här i Saltvík och i Mývatn stängda. Det ska bli roligt!

4 kommentarer:

  1. Det är full rulle där borta som vanligt då! :-) vad kul!
    Hopps du såg mailet, du har fått brev från if metall idag.
    /Åsa

    SvaraRadera
  2. Du, hade du inte kunnat rida honom ändå?
    Eller räcker det med sadeltimmarna du får på turerna?

    Hoppas du får fina bilder från tävlingen! :)

    SvaraRadera
  3. Jo det hade jag och tanken var att jag skulle det men vi väntade på Bjarnis dotter Idunn som ville träna inför tävlingen och hon dök aldrig upp. Men kanske idag istället!

    SvaraRadera