Sidor

fredag, november 25, 2011

De senaste dagarna

Anledning till att jag inte riktigt orkar blogga är naturligtvis att jag har mycket att göra här borta. Jag jobbar, rider, får lektion och har börjat på en kvällskurs i tyska också. Så en kväll i veckan rider jag lektion, två kvällar i veckan cyklar jag till Uster (det tar väl tio minuter ungefär) och lär mig tyska lite bättre, förhoppningsvis.
Jag lyckades i alla fall med att hålla en ridlektion på mestadels tyska idag. Det blev longering och sitsövningar igen fast med (för mig) nya elever. Jag tycker att det gick riktigt bra, kände mig säker på vad jag skulle göra och någorlunda bekväm med tyskan. Barnen verkade ha roligt.

I morse blev jag longerad av Yiyo som gör sin yrkesutbildning här på gården och som läxa så ska han hålla "sitslongering". Det var roligt och lärorikt tycker jag även om jag har ridit mycket längre än Yiyo och kan hel del mer. Vi ska göra om det imorgon och på måndag så jag har stora möjligheter att förbättra min sits.

I tisdags red jag ut på Ára med Barla som sällskap så det blev en liten lektion det med. Jag kan inte påstå att det gick något vidare. Ára var svårt passaktig i tölten och hängde ordentligt i handen. Jag kämpade och kämpade men inte blev det mycket bättre. Jag fick upprättelse dagen efter då Barla red Ára. Tydligen så brukar Ára skos med tyngre skor fram, något som inte gjorts nu, och Barla kom tillbaka från ridturen och konstaterade att det minsann inte var så lätt, hon hade också haft svårt. Det kändes bra.
Efter det så har jag ridit Ára två gånger, med boots och snacka om att det blev skillnad! Hon var lätt i handen och töltade i helt okej takt.

Tisdag kväll var det ju dags för min vanliga lektion och jag red Undrun igen. Vi övade på skänkelvikningar och det gick riktigt bra! Undrun lyssnar jättefint och är verkligen med på det vi gör så det var jätteroligt att rida henne. Vi började även på öppna och Barla tror att det sitter ordentligt om två veckor. Dessutom fick jag höra att Undrun går bättre även i ridskolan nu när jag har börjat rida henne och det var förstås jätteroligt att höra.

Så det går bra här minst sagt.

3 kommentarer:

  1. Du har verkligen fullt upp! Det måste vara kul att hålla lektioner, låter väldigt avancerat att göra det mest på tyska dessutom! :-D

    SvaraRadera
  2. Jag är sjukt imponerad av hur du reser runt i olika länder å lär dig så mycket samt håller lektioner å lär dig språk! Jag skulle nog känna mig rätt lost haha!

    SvaraRadera
  3. Juste, btw, du har inte svarat än om du hoppar av eller vill vara med på julklappsbyte me mig fortfarande haha! Vill veta så ja hiinner köpa nåt om du vill! ^^

    SvaraRadera