Sidor

onsdag, november 16, 2011

Hovslagare och ridlärare

Idag har hovslagaren varit här. Eller hovslagarna ska jag väl säga, de är två. Vi hjälper dem när de skor, håller de små hästfötterna åt dem och det är riktigt tungt och slitigt efter ett tag. Dessutom så varmskor de så det luktar inte så gott heller. Men jag tycker det är intressant att se hur de gör så jag gillar det ändå. Nu blev det vinterskor på med broddar och snowgrips. Broddarna är kortare än de vi använder hemma och de hamrade in dem i skorna, innan de satte på skorna, istället för att skruva i dem. När jag pratade med Barla på lunchen så sa hon att de gärna visar mer hur de gör när de har tid och att hon kunde fråga dem om det. Förmodligen har de mer tid runt jul då många har sina hästar på vintervila. Så jag hoppas på det.

Efter lunch så hjälpte jag Barla med ridlektionen för de lite äldre barnen, en del av dem kan lite engelska så jag behövde inte hålla låda på tyska. Det är fyra elever på den lektionen och vi longerade dem så att de fick öva på att sitta ner i traven. Så jag hade två elever som mina egna och jag tycker att det gick jättebra, jag tror att de var nöjda också. Först så longerade jag dem med stigbyglar och sen utan, under tiden fick de göra lite balansövningar, rida med armarna rakt ut osv. De såg glada ut och jag tyckte att det var jätteroligt. Barla verkade tycka att det hade gått bra också.

Sen så var det bara att mocka och fixa med allt möjligt som behöver göras och på något vis så bara flög den här dagen förbi.

Måste väl också berätta att jag redan blivit tillfrågad om jag inte vill stanna längre, det känns bra men jag har ju knappt kommit hit så jag känner att jag inte kan bestämma sådant nu.

1 kommentar:

  1. Haha! Hur var hovslagarna då? ;D Nåt å ha? XD
    Kul att de vill behålla dig längre! Du kommer aldrig komma hem igen på heltid! XD

    SvaraRadera