Sidor

söndag, november 20, 2011

Hemlängtan

Igår jobbade jag halvdag och red Undrun. Vi var ute tillsammans med Lia som red sin Hördur och hade Skrámur med som handhäst. Det gick undan kan jag säga och stackars Undrun hade svårt att hänga med med sina små ben. Hon är inte direkt stor. Väl hemma igen var hon helt slut.
Idag var jag ledig men red ut själv på Undrun, vi tog det mycket lugnare än igår. Hon kändes lite trött men annars var hon jättefin och vi gjorde lite skänkelvikningar och det gick alldeles utmärkt.

Annars så får jag ta och erkänna att jag har lite hemlängtan. Saknar skogen och lugnet, saknar att kunna rida ut och vara själv med sin häst och inte möta folk hela tiden. Jag får ingen riktig ro när det är hus och människor överallt. Nu kan man ju lätt tro att jag bor på landet hemma men det gör jag ju inte. Landet är bara närmare och det finns mer av det.
Och så saknar jag min lilla häst förstås. Lisa var snäll och la upp bilder på honom i sin blogg och berättade att han har det bra och njuter av att få vara häst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar