Sidor

lördag, november 26, 2011

Undrun och Máni

Idag har Yiyo longerat mig igen och jag kände direkt att jag hade träningsvärk från igår. Jag fick nämligen rida lätt utan stigbyglar och massa andra jobbiga saker. Vi fortsatte på samma sätt och om jag ska tro Yiyo så satt jag bättre med överlivet idag. I vilket fall så tänker jag mer på min sits och känner mig säkrare på hur det borde vara.

Jag red ut en sväng på Undrun och hon var fullkomligt underbar! Så lyhörd, mjuk och samarbetsvillig. Att ge sig ut på en tur med henne är verkligen att göra något tillsammans. Vi körde fyra gångarter i lite varierande tempo. Vädret var lite dåligt så vi behövde inte trängas med massa folk i skogen utan kunde gasa på rätt bra. Toppen helt enkelt.

Jag red också Máni, med Skrámur som handhäst, och vi mötte Ursina på Dimmblá när vi var på väg ut så vi fick sällskap. Mani var mjuk och fin, vi kommer bra överrens nu och jag fick höra av Ursina att för en del går det inte att rida honom alls, en del gillar han bara inte.
Skrámur skötte sig fint om man inte räknar en liten incident när det gick lite väl fort. Skrámur hamnade på efterkälken och bestämde sig för att byta sida, det resulterade att jag hade grimskaftet om ryggen. Så jag var tvungen att stanna och fixa till det hela innan vi kunde fortsätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar