Sidor

tisdag, november 15, 2011

Tisdag

Idag känns det som om det varit full fart mest hela dagen. Jag har longerat Barlas häst Skrámur plus hennes mammas två hästar Dimmblá och Frida. Det gick bra men Frida testar hela tiden och slöar till så fort hon får chansen. Så hon får inga chanser som det är just nu helt enkelt, kanske blir det bättre när vi lärt känna varandra mer. De andra två skötte sig fint.

Jag har ridit ut själv här för första gången och det blev på lilla Undrun. Hon skötte sig fint och nu har jag provat hennes tölt också. Hon töltar på så fint och lyssnade bra mest hela tiden men försökte svänga hemåt lite tidigare än vad jag tänkt. Tji fick hon, jag var beredd.

Tisdagar är ju min fasta lektionsdag och idag fick jag rida Máni. Till en början visste jag inte alls hur jag skulle greja det, det kändes helt omöjligt att få någon fason på honom. Han är så stor och kändes bara för stor och kantig, han älgade iväg i en trav som var alldeles för mycket på alla sätt och vis. Men efter en hel del jobb, vi fick återigen rida skänkelvikning och även öppna, så blev det väldigt mycket bättre och jag tror nog att han gick riktigt fint till slut. Det kändes i alla fall bra och Barla tyckte att det var mycket bättre och trodde att Máni gillar mig! Så honom kommer jag få rida mer, dels för att det är bra för honom och dels för att det är bra för mig då han är väldigt välutbildad och till och med kan galoppombyten.

Annars så har jag ju också hunnit med att mocka och fodra hästar plus en hel del annat också förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar