Sidor

onsdag, november 09, 2011

En dag på jobbet

Idag har jag jobbat i stallet från sju till fem, ja jag har haft lunch också. Jag har fodrat, mockat, flyttat hästar och tittat till unghästarna. Lilla Hrappur som är född i år är helt otrolig. Han ligger slött kvar när man kommer fram till honom och puttar man lite på honom så lägger han sig platt på sidan, helknasigt! Han har tydligen varit sådan sedan han föddes.
Jag har också longerat en häst och det gick bra, har tyvärr lite dålig koll på vad hon heter.
Det känns som om jag har gjort massor idag men nu så här så ser det inte alls mycket ut... Jag börjar i alla fall komma in lite i jobbet och tyskan börjar komma lite på plats också.

Annars så kan jag säga att jag saknar min lilla häst, tycker att hästarna här är så gå-på-iga men har börjat förstå att det delvis är så att de tränar dem att uppföra sig på ett vis som jag inte riktigt är van vid. Jag vill att hästen går bakom mig när jag leder den men här är de tränade till att gå bredvid i raskt takt men det är mer som skiljer.

3 kommentarer:

  1. Lifri mår så bra så! Han börjar bli lite rund om magen, men det är mest klädsamt :)

    SvaraRadera
  2. Gulligt! :) Kan säga att hans pass har kommit tillbaka nu, mamma hämtade ut det idag.

    SvaraRadera
  3. Man visste väl att tyskalektionerna skulle komma till användning nån gång! :-) Intressant att de uppfostrar hästarna annorlunda (men jag tycker ju att det är mer praktiskt att ha dom bakom när man leder)

    SvaraRadera