Sidor

måndag, november 21, 2011

Flitig idag

Idag känns det som om jag hunnit med hur mycket som helst. En massa stallsysslor och sådant som bara måste göras som jag inte ska tråka ut er med. Men jag har också longerat Frida och Dimmblá och det går fortsatt framåt. Frida går på ordentligt nu men det är svårare att få henne att stanna. Lyckades få henne att galoppera idag och förhoppningsvis så får jag väl koll på bromsen snart.
Dimmblá travar bättre och bättre och nu börjar hon försiktigt söka sig framåt, nedåt och länga överlinjen lite. Jag pratade med Menja, Barlas mamma, idag och hon sa att det blivit en verklig skillnad på Dimmblás trav när hon rider nu och hon tackade mig så mycket! Det värmde att höra och det är roligt att det inte bara är jag som märker någon skillnad. Och ja vi pratade tyska!

På måndagar är det bara en lektion, för barn i sju-års åldern, och idag hjälpte jag Wendy med den. Jag hälpte barnen att göra i ordning hästarna innan lektion och att sadla av mm efter. Sen fick jag gå med ett av barnen under lektionen då hon inte vågade rida själv. Det var roligt och min ganska så begränsade tyska sätter inte alltför många käppar i hjulet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar