Sidor

tisdag, november 08, 2011

Ridlektion

Ja idag har jag fått en ridlektion igen. Jag red i en grupp med tre andra och planen är att jag ska fortsätta rida i deras grupp varje tisdag och sen kanske få en lektion på fredagar också, i mån av tid. Fortsätter det så här så lär det väl bli ordning på min ridning ganska snabbt.
Jag fick rida Undrun idag, ett femårigt sto. Vi arbetade med skänkelvikning och framdelsvändning och det var inte det lättaste. Hon var rejält motsträvig när jag ville flytta henne undan för höger skänkel och det tog ett tag innan jag fick till det. Det gäller att hålla ordning på alla sina hjälper och ta det lugnt och metodiskt. Undrun har lärt sig dessa övningar men har också gått i ridskolan ett tag vilket nog gör sitt till att hon inte riktigt minns vad alla dessa kombinerade hjälper betyder.
Jag kommer få rida Undrun nästa vecka också så jag får en chans till att öva på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar