Sidor

fredag, november 18, 2011

Tyskland idag

Idag lämnade vi av Mjúkur, Baldur och Kvikur på Hafnersholt där de ska gå på unghästbete under vintern. Det tog lång tid att köra dit (säkert över två timmar) då vi körde en ofrivillig omväg. Ovanpå det så tog det ganska lång tid vid tullen på väg in i Tyskland då vi var tvungna att visa papper samt gå hit och dit för att få dem stämplade och påskrivna. Under tiden så stod grabbarna förvånansvärt stilla i transporten. Väl där så var det en hel del spring när de släpptes ut till de andra, vi fikade lite, tittade på stallet de håller på att bygga och begav oss hemåt igen, fast på en annan väg den här gången. Så nu har jag sett Tyskland men mestadels ifrån bilen och det var dimma och sol.

Igår så longerade jag Dimmblá och Frida igen, det gick bättre med båda. Dimmblá travar mer taktrent nu och Frida går fram bättre nu.
Jag fick rida Arvakur och hade då Undrun som handhäst. Arvakur kan vara riktigt seg så målet var att få honom att gå fram ordentligt. Han skötte sig fint och knatade på bra men Undrun var en pest. Hon gick hela tiden för fort, lyssnade dåligt när jag ville hålla tillbaka henne och var allmänt jobbig. Mot slutet var hon lite bättre.
Jag red Máni och hade Barlas häst Skrámur som handhäst och Skrámur är verkligen en perfekt handhäst. Jag märkte knappt att han var där. Máni var som en ny häst, gick jättefint i form, var mjuk och uppmärksam och älgade inte alls iväg så där som han gjorde sist. Helt enkelt underbar så jag var mycket nöjd när jag kom tillbaka efter den ridturen.

Imorgon jobbar jag bara förmiddag och så ska jag försöka hinna rida Undrun också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar