Sidor

fredag, december 02, 2011

En månad

Nu har jag varit här i Schweiz en månad, tiden går fort! Jobbet är bra och jag lär mig mycket, framför allt att rida bättre. Inte så mycket nytt helt enkelt utan bara att rida ordentligt och sitta bra. Stallarbetet tar inte hela dagarna och jag både longerar och rider på arbetstid. Jag har även fått hålla en del lektioner för barn och det har varit roligt!

Jag har fortfarande svårt att finna någon riktig ro här i Schweiz, det är folk överallt och alltid något att göra. Men det är okej, jag stressar inte ihjäl mig.

Den här veckan har jag ridit lektion på Máni och det var riktigt roligt. Sist rusade han ju runt med mig och jag fick kämpa för att få någon fason på honom men nu så gled jag runt i fin form i både trav och skritt redan från början. Vi övade galopp och medan de andra kämpade för att få galopp så kämpade jag med att få till volter i galopp. Barla lovade att vi ska jobba mer med galoppen, kanske under ridskolans jullov, och se om jag inte kan göra lite galoppombyten på honom. Det vore ju skitkul.

Annars så har jag ridit Ára en del den här veckan och det börjar gå bättre men hon lyssnar ganska dåligt. Så idag var det många tempoväxlingar och gångartsbyten när vi var ute och det gjorde att hon vaknade till lite.
Jag har också fått en ny häst att jobba från marken, Spói. Han är stel och spänd och behöver lära sig att böja sig ordentligt. Vanligtvis är det en tjej här som rider honom men nu har hon mycket i skolan så jag får hoppa in.

Det var nog allt för nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar