Sidor

måndag, december 12, 2011

Mera regn!

Idag har jag longerat två hästar i spöregn. Inte särskilt kul alls. Men min tjocka vinterjacka som inte alls är gjord för regn höll mig torr på insidan i alla fall.

Den här veckan är sista veckan innan jullovet för ridskolan så det är avslutning med julpyssel för ridgrupperna. De får dekorera runda knäckebröd, skriva hästens namn med kristyr osv, sen hänger vi upp dem och efter jul får hästarna äta upp dem. Det var min idé, knäckebröd har inhandlats på IKEA. Sen så får de julpynta hästarna också, sätta glitter och rosetter i manen mm. Idag var det dags för första gruppen och det var uppenbarligen en succé.

Jag hann också med att rida en kort tur på Ára, kort men effektiv. Jag red ordentligt från första början och hon lyssnade bättre än vanligt. Jag böjde henne ordentligt och fick henne att använda bakbenen. I traven växlade jag tempo och i tölten böjde jag henne och red skänkelvikningar. Passtakten lös med sin frånvaro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar