Sidor

tisdag, december 06, 2011

Ingen ridlektion

Ja idag blev det ingen ridlektion trots att det är tisdag, vädret var helt enkelt för jädrigt. Jag är inte så ledsen för det även om det hade varit kul att rida Máni igen. Jag hann i alla fall med att rida både Undrun och Ára idag, plus att jag longerade Frida, Dimmblá och Bleikalinga också. Så jag hann med en hel del.
Undrun var spänd idag och hoppade till för minsta lilla, längde aldrig ut steget och var helt enkelt inte på topp. Men så blåste det rejält också...
Ára var som vanligt och jag har fått erbjudande att rida istölt på henne, om jag stannar till mars vill säga. Ára och jag tränar nu mest på att hon ska lyssna på mig, något jag tycker att hon är dålig på.
Frida var toppen att longera, det känns som om hon och jag verkligen hittat varandra nu så det är jätteroligt att jobba med henne.
Dimmblá bestämde sig för att visa mig att hon kan galoppera i lina, jädrar vad det var drag på henne idag! Men hon lyssnar fint så det gick att få henne att sakta ner.
Bleikalinga var så snäll och lugn så.

Det var dagen i korthet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar