Sidor

tisdag, december 13, 2011

Sparkad

När arbetsdagen nästan var slut, vi var i princip nästan hemma, så lyckades jag gå och bli sparkad av en häst. Dumt och onödigt, jag vet. Jag var inne i stallet och fyllde på vatten, var på väg ut (förbi två hästar som just fått ensilage), passerar bakom ena hästen, precis där man inte ska vara, och hästen slänger ut ett ben, helt utan förvarning! Han träffade mig strax under knäskålen på höger ben.
Jag kan både böja och stödja på benet så det verkar okej. Hade på kylgel och bandage strax efter så förhoppningsvis så ska det inte svullna upp så farligt men det återstår att se imorgon.
Ja vad ska man säga? Jag borde lära mig att tänka lite på säkerhet även om inget någonsin händer för ibland så gör det det.

Annars så har jag ridit fyra hästar idag, två med handhäst och longerat en häst.

1 kommentar:

  1. Det är ju inte för intet hästsporten är en av världens farligaste sporter om vi ser till det totala antalet olyckor. Visst det är ju enorma mängder utövare, men ändå.. Jag är jätteglad att du var snabb med nedkylning och liknande. Hoppas du slipper allt för mycket värk!!

    SvaraRadera