Sidor

söndag, december 11, 2011

Stora beslut

Jag har blivit erbjuden att stanna längre här, till slutet av juli allra helst. Jag har fått ett riktigt bra erbjudande, om jag stannar så står Barla för att Lifri transporteras hit och sedan hem igen. Jag får betydligt högre lön än vad jag har nu och naturligtvis fyra veckors semester också. Jag kommer ha möjlighet att göra ridprov för att få något slags schweiziskt kompetensintyg och naturligtvis få fortsatta ridlektioner. Det är helt enkelt ett fantastiskt erbjudande och om jag tackar ja så kommer jag kunna komma hem med en hel del pengar i fickan också...

Att det vore bra för mig och utvecklingen av min ridning är det ingen tvekan om men jag vet inte hur bra det vore för Lifri att komma hit. Om han kommer trivas alls. Eller om jag kommer trivas här så länge. Jag har tänkt så mycket på det nu att jag knappt vet ut eller in längre. Att komma hem till en verklighet utan pengar eller jobb känns ju inte så kul. Särskilt inte när jag har ett riktigt bra jobb här. Men här är inte hemma och mycket är annorlunda så det är inte ett lätt beslut.

I vilket fall som helst så har jag tackat ja till att stanna till slutet av februari. Så kan jag tänka på resten när jag är hemma över jul.

4 kommentarer:

  1. Du gör det som känns bäst i själen!

    Mycket som väger både "för" o "emot"...

    Men jag finns här att bolla tankar o funderingar med när du kommer hem till jul!

    SvaraRadera
  2. Låter som ett riktigt stort beslut. Även om det är en lång tid att vara borta så är det en kort tid av ditt liv. Men jag förstår att du våndas.

    SvaraRadera
  3. Ja det är väl lite så jag tänker, I-L. Men inte blir det lättare för det. ;)

    Ja vi får väl se. Just nu har jag slutat tänka på det för jag ändrar mig varje dag...

    SvaraRadera
  4. Shit! Det är mycket att tänka på! På sätt å vis låter det helt fantastiskt men jag förstår hur me menar angående din häst å din egen hemlängtan! Nåja, du har ju ett tag på dig att tänka så det löser sig nog ^^

    SvaraRadera