Sidor

lördag, december 31, 2011

Nyårsafton

Ja nu är det nyårsafton och jag hade tänkt skriva en fin sammanfatting av året som gått men just nu orkar jag inte, kanske kommer den senare. Jag firar in det nya året med att ha jädrigt ont.
Kvällen igår spenderade jag på akuten i Uster, glad att min sjukförsäkring är i ordning.

Jag blev rejält avkastad igår. Jag och Ursina var ute och red, jag på Máni, och vi skulle dra järnet uppför en backe. Máni blev så till sig att han tog ett rejält bocksprång, jag har aldrig kännt något liknande och var fullständigt chanslös. Slog i backen med en fruktansvärd smäll och skrämde Ursina rejält. Medan jag låg kvar på marken så tog hon båda hästarna och red hem snabbt som fan för att komma tillbaka och hämta upp mig med bilen. Sen åkte vi hem. Jag kände efter hur jag kände mig, slog i höften/ryggslutet och hade jävligt ont, dunkade även i huvudet men det kändes ändå okej. Hjälmen är inte okej kan jag säga.
Vi bestämde att det var bäst att åka in, för säkerhets skull, så jag var väl på sjukhuset i nästan tre timmar. De röntgade ryggen, ultraljudade de inre organen, klämde, kände och lyste mig i ögonen med en ficklampa. Konstaterade att inget var trasigt och jag fick åka hem med ett recept på smärtstillande.

Jag kan säga att jag är glad att jag hade Ursina med mig i skogen, att hon handlade så snabbt och att hon såg till att jag låg kvar medan hon hämtade bilen. Värre sällskap kan man ha när man trillar av.

7 kommentarer:

  1. Jag vill ha hem dig i en del faktiskt!

    Skönt att allt gick bra ändå!

    Massa kramar

    SvaraRadera
  2. Ja jag är ju i en del, ;)! Men den delen mår inte toppen just nu... Men nu ska det väl räcka tycker jag...

    SvaraRadera
  3. Jag vet att det är en farlig sport. Tur att du hade sånt rådigt sällskap. Jag hoppas du kan ha en hyfsat skön nyårsafton trots allt.
    Gott Nytt År önskar
    Mammadin

    SvaraRadera
  4. Ja jag är väldigt glad över sällskapet.
    Och gott nytt år på dig med!

    SvaraRadera
  5. Skönt att inget viktigt skadades... Haha, nu lät de som att ja menade att du inte är viktig, men ja mena ju så klart inre organ å att inga ben gick av! Gott Nytt År! ^^

    SvaraRadera
  6. Snacka om att avsluta året med en smäll! Riktight skönt att du, trots allt, klarade dig förhållandevis bra! Även kul att läsa att hjälmen gjorde sitt arbete!!!
    Krya på dig Ylvish!

    SvaraRadera
  7. Ja hjälm är helt grymt bra att ha, tack hjälmen!

    SvaraRadera