Sidor

torsdag, december 29, 2011

Åter i Greifensee

Igår åkte jag tillbaka till Schweiz, idag har jag jobbat hela dagen. Alla "mina" hästar har stått, förutom Ára. Tjejen som rider henne på helgerna är ledig nu så hon kommer ut och rider. Jag har fått jättemycket beröm för Ára, helgryttaren är jättenöjd och Barlas mamma talade om att hon sett hur fint Ára har börjat gå nu. Sehr schön och toll var orden som användes om det säger mina läsare något.

Jag longerade Undrun idag, hon har stått för länge för att jag skulle vilja rida. Hon sprang på så gott de små benen förmådde och bockade en hel del i början. Men imorgon så tror jag det är säkert att rida igen.
Jag longerade Bleikalinga för sista gången, hon är såld och åker imorgon. Hon var tokig, sprang utav bara helvete och det tog ett tag innan jag kunde stoppa henne. Efter att jag fått stopp så höll jag henne ganska nära mig tills hon lugnade sig och skrittade och travade lugnt och fint. Sen var jag nöjd.
Jag longerade även Kári, en av inackorderingarna. Det gick fint.

Efter lunch red jag ut en sväng på Máni, vi tog det lugnt, joggade lite lätt och bara njöt av att vara ute.
När vi var färdiga bytte jag häst och gav mig ut på Aska, hennes ägare är bortrest och ville gärna att jag skulle rida henne under tiden. Aska har lite svårt för traven men är okomplicerad och snäll. Plus att hon är sådan där häst som man med lätthet glider runt i tölt på så det gjorde jag. Vi jobbade naturligtvis på traven också.

Så jag har haft fullt upp här borta.

1 kommentar: