Sidor

tisdag, november 17, 2009

Dagens ridning

Idag red jag Roxy igen och han kändes mjukare än sist. Tyckte inte heller att han var lika grinig att hålla på med men jag har kanske bara vant mig. Däremot så har han börjat med en ny grej. När jag bad om trav så bara segade han till och vägrade gå, det har hänt förut, men när jag då la till spöt så sparkade han med ena benet. Vi gjorde om det några gånger och om jag använde spöt eller drev mer en mycket lätt så sparkade han. Så jag red runt några varv i skritt tills han kändes mer framåt och försökte igen och då travade han iväg hur snällt som helst.
Vi avslutade med lite markarbete och Roxy var verkligen hur duktig som helst. Idag såg det mer ut som öppna och han ansträngde sig verkligen för att trampa under ordentligt. Det var lätt att se att han är ganska stel och att det var jobbigt för honom. Det gör mig extra nöjd med honom, han jobbade på bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar