Sidor

onsdag, november 04, 2009

Skymningsritt

Det blev en skymningsritt för mig och Birkir idag. Birkir var pigg och framåt, det var klipp i steget från början till slut. Jag mådde däremot inte så bra, har känt mig hängig hela veckan och idag fick jag magknip också, som om huvudvärken inte räckte. Men jag gjorde mitt bästa. Tror att tölten blivit bättre om jag orkat lite mer men den var hyfsad ändå. Ville ju passa på att öva när hästen nu var fylld av energi. Traven var snabb och galoppen hade ett underbart flyt, den var inte jättesnabb men snabbare än vanligt. Det var kul att Birkir var så framåt idag.

Jag matade bara Skardi och orkade inte bry mig om Dimbrá. Hade tänkt roa henne på något vis men det får bli någon annan gång. Glömde ju nästan att skriva att det snöade på oss idag! Inte mycket men ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar