Sidor

söndag, november 29, 2009

Globen

Jag var på Stockholm International Horseshow i Globen igår tillsammans med Vickan, Cenneth och Louise. Vi var där på kvällen, dvs galan. Vi åkte dit lite tidigare för att gå runt i annexet och se om det fanns något fint att köpa. Det var helt galet! Hur varmt som helst och folk puttades och trängdes. Det var svårt att faktiskt se prylarna för allt folket men det är väl som det brukar.

Själva showen var väl okej, för mycket hoppning för min smak och Louise och jag hade inte direkt de bästa platserna. Men fyrspannen var riktigt kul att se! Det fick mig att bli riktigt sugen på att börja hålla på med körning. Fast det verkade svårt, minst sagt.
Den självklara höjdpunkten var Pignon och hans hästar; dvs frihetsdressyren! Helt fantastiskt att se! Man kunde knappt tro sina ögon när han fick alla hästar att lägga sig ner och bara ta det lugnt mitt i globen! Dels är det fantastiskt att de har ett sådant förtroende för honom att han kan få dem att lägga sig ner på kommando och dels är det fantastiskt att de känner sig så orubbligt säkra på honom att miljön runt omkring inte verkar spela någon roll. Ni som inte såg det missade definitivt något!
Julshowen var väl som julshower är mest, lite smårolig men inte särskilt uppseendeväckande.

Det var i alla fall kul att gå, det var länge sen jag var där och jag hade bra sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar