Sidor

tisdag, november 03, 2009

Ridning med Louise

Idag var jag ute med Louise igen, red såklart Roxy. Idag var det kolmörkt när vi kom ut så det blev lite ridning på vägarna runt stallet och sen på volten. Louise ställde upp koner och tog fram en bom till mig och Roxy. Louise och Elfael var tvungna att gå över bommen först innan Roxy vågade sig på det men sen gick det bra. Slalom mellan konerna gick bra och Roxy kändes mjukare idag än sist. När jag ville trava blev Roxy bara seg och gick emot skänkeln så Louise fick ge mig en pinne och då lyssnade han helt plötsligt fint. I slutet kunde vi till och med trava fint i slalom mellan konerna. Louise sa att han rör benen helt annorlunda när han går slalom mot vad han gör på rakt spår. På rakt spår så breddar han bak som en typisk travhäst men mellan konerna gick han mer rakt med bakbenen.
Det var riktigt roligt idag, Roxy är en ganska rolig häst innerst inne och mot slutet tyckte jag han böjde sig fint genom kroppen också.
Det verkade gå bra för Louise och Elfael också, han gick på fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar