Sidor

fredag, november 06, 2009

Myshäst!

Idag var jag uppe i stallet tillsammans med Åsa och mamma för första gången på länge, det var trevligt. Jag pysslade med Dimbrá, markarbetade lite, och vad kan man säga? Hon är så himla lätt att tycka om! Visst är hon lite tjofflig ibland men när det gäller så är hon ett charmtroll! Vi tog en paus i våra tricks och stod bara och mös en stund på volten, kramades. Annars så sprang vi (ja båda två) en hel del och hon travade så fint. Hon stannade också när jag stannade utan att jag behövde ta i tyglarna. Hon var verkligen uppmärksam och gjorde sitt bästa. Det är det jag verkligen gillar med henne, hon gör i princip alltid sitt bästa. Sen så är hon väldigt öppen och lätt att knyta an till, som person. Tycker jag i alla fall.
När vi var färdiga skulle jag ta av henne broddarna eftersom Annicas nya häst Isak ska släppas ut imorgon (kolla in honom på Annicas blogg). Då blev det lite besvärligt. Hon hade inte alls lust att hålla foten i luften så länge och stå still hade hon aldrig hört talas om. Synd för henne att jag hade klämt fast hennes ben i ett järngrepp mellan mina bara, hon hade inte mycket för sitt skuttande. Så efter första foten så stod hon still. Ja mamma underhöll henne lite också. Så broddarna är av nu och jag tror det blir stackars mamma som får sätta i dem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar