Sidor

lördag, november 21, 2009

Vilken dag!

Ja vad ska man säga om jobbdagen? Det har inte varit en vanlig dag på jobbet i alla fall...
En häst har haft kolik och varit riktigt, riktigt dålig. Veterinär har fått komma ut och slanga och tömma hästen. Otäckt. Men det verkade vara på bättringsvägen när jag åkte hem.
Sen så kom en av hästarna i grannstallet tillbaka i full fart utan ryttare. Ryttaren ringde väl i princip samtidigt som hästen var tillbaka och hon var okej men det var ändå otäckt.
Men vädret har i alla fall varit strålande, för en gångs skull sken solen! Och jag trivs riktigt bra på Oppgården, alla är trevliga och hjälpsamma och jag känner mig uppskattad.

3 kommentarer:

  1. Låter som en händelserik dag. Fy vad läskigt med kolik, hoppas hästen repat sig nu! Hör av dig om du vill rida nån dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Men vad kul Ylva, jobbar du på Oppgården? Där rider ju vi lektion för Carro varannan fredag. Då kanske vi ses där nån gång :)

    SvaraRadera
  3. Fast jag jobbar ju bara på helgerna...

    SvaraRadera