Sidor

måndag, november 23, 2009

Det här med fördomar...

Jag har ju länge i princip enbart rört mig i islandshästsvängen och har samlat på mig en hel del fördomar om vad sk storhästmänniskor har för fördomar om islandshästar och de som håller på med dem. Att islandshästar skulle vara luddbollar som man inte kan rida seriöst på, inget för riktiga ryttare och hästmänniskor. Jag kan ju säga att de flesta verkar sakna sådana fördomar. Ingen rynkar direkt på näsan när man säger att man rider islandshäst. De beter sig som om det vore vilken häst som helst. En del har väl sagt något om att de är små, i alla fall till storleken, med glimten i ögat och till synes fullt medvetna om att det kan vara mycket häst under pälsen. Så det verkar som om det är jag som har haft fördomar! Men nu är i alla fall de bortblåsta, skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar