Sidor

fredag, januari 18, 2013

Beslut

Nu har jag tagit beslutet att inte fortsätta arbeta på Svisshólar i Schweiz. Jag måste vara hemma och ta hand om Lifri. Jag kommer heller inte åka tillbaka i februari utan det blir istället ett besök i slutet av april så att jag är där över deras Gaedingakeppni.
Beslutet har varit lätt att fatta men det känns ändå svårt. Jag har haft mycket roligt, lärt mig mycket och fått många nya vänner. Det känns hårt att lämna allt detta med så kort varsel och det känns svårt att vänta så länge på att få säga tack för mig. Jag har varit väldigt inställd på att oavsett vad återvända en kort sväng i februari. Men att istället åka ner i april passar Barla bättre och egentligen även mig som slipper lämpa över Lifri på någon annan i en vecka.

Så vad händer nu med alla mina planer och vad kommer jag göra här hemma? Naturligtvis ger jag inte upp planerna på att ta b-instruktörsexamen men det får bli på ett annat sätt. Jag har redan börjat se mig om efter andra möjligheter men känner mig inte stressad över det. Just nu jobbar jag som timvikarie hos hemtjänsten och kommer fortsätta med det tills jag hittar något som känns bra för mig. Det räcker inte att få jobba med hästar utan jag vill kunna känna att jag utvecklas också. Så jag har en hel del krav helt enkelt.
Kanske startar jag upp en mindre, egen verksamhet, på deltid. Tanken är då att hålla lite lektioner samt när jag känner att jag har tid ta emot någon träningshäst.
Det vore inte helt fel om jag kunde hålla lektion i ridskoleverksamhet någon dag i veckan också.
Ja vi får väl se hur det blir.

1 kommentar:

  1. Skönt med ett beslut, du kommer säkert hitta något kul att göra. :)

    SvaraRadera