Sidor

onsdag, januari 23, 2013

Igår och idag

Igår red jag Birkir igen, det blev lite längre denna gång. Vi red ut i fantastiskt vackert vinterväder. Birkir var inte lika på hugget som dagen innan men det kan bero på att vi red längre. Han fick jobba hårt (jag med), mycket tölt blev det och jag fick honom att sträcka ut ordentligt i trav också. Jag tycker ofta att han håller tillbaka steget något men det gick med lite övertalning. Överlag är jag nöjd med honom. Jag kan säga att jag fått  träningsvärk efter de senaste dagarnas ridning. Jag har ju inte ridit så mycket på sistone och jag saknar helt förmåga att rida lite lugnt för att komma i form. Jag kör på som jag gjorde när jag red några hästar per dag och då känns det när man är otränad.

Idag så provade jag transportskydd på Lifri för första gången. Jag har inte vågat ha dem på när vi åkt nu för jag har tänkt att han kanske inte går att lasta då. Tur var väl det för han var inte särskilt förtjust minst sagt. Att få dem var inte jättelätt och krävde Åsas hjälp. Han gick ganska normalt med dem och stod snällt när jag tog av dem men jag såg ju vad han tyckte.

Jag tittade också när Åsa red och det var riktigt roligt! Hon och Birkir töltade runt i medeltempo som om de aldrig gjort något. Fin takt och trevliga rörelser plus att båda två såg att ut att ha roligt. Nu verkar något verkligen ha lossnat för dem och det gör mig glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar